INFORMASJON
GARASJEPORTEN
Det har vært store utfordringer med den ytre garasjeporten inn til gården.
Grunnet feilsøkinger med tiltak uten vedvarende stabil funksjon av porten. Og med de utfordringer som oppsto for ut og inn ferdsel, ble den indre porten aktivert .
Ny tilrettelegging av systemet rundt porten er etablert. .
Oppstart av den ytre porten ble i iverksatt den 5 desember.
Da har prosessen rundt porten tatt en mnd. og medført merarbeid og oppfølging.
Det har vært en kompleks sak å følge opp, hvor årsaken har vært vanskelig å avklare..
HUSLEIEØKNING
For året 2024 ligger husleieøkning på 7 %. (Se eget brev fra NOR forvaltning.)
PROBLEMER MED AVLØP FRA SEKSJON
I forbindelse med vedlikehold av avløpsrør ønsker styret og få en tilbakemelding om utfordringer og problemer rundt avløpet fra leiligheter.
Dette være seg treghet, motstand eller lyder ved tømming av vann til avløpet fra leiligheten.
Det vil komme forespørsel til den enkelte seksjonseier på nyåret.
UTBEDRING AV BRANNSIKRINGSTILTAK
Prosjektet med oppgradering av dører og vinduer er i sluttfasen. Forretningsfører utfører etterarbeid.
Det er fremdeles utbedringer av gården som skal utføres etter merknader fra Firesafe i brannteknisk rapport. Dette vil kun omfatte sameiets fellesområder i gården .
Vi minner om viktigheten av Å HOLDE FELLESAREALENE FRIE med tanke på FRIE RØMNINGSVEIER OG FRAMKOMMELIGHET.
GARASJEANLEGGET
Vi minner om kun oppbevaring av dekk og eventuelt takboks på parkeringsplass i forbindelse med brannsikring og forebygging av innbrudd og skadegjørelse.
Ved utleie er eier av parkeringsplassen den som er ansvarlig for oppfølging .
HUSK: VED STORE MENGDER AV SNØ OG SLUDD FALL ,KOST AV FREMRE HJULHUS PÅ KJØRETØYET VED RIST VED INNKJØRSEL.
DEN HAR DET ENESTE AVLØPET I GARASJEANLEGGET.
Ett tørrere garasjeklima og garasjedekke påvirker denne konstruksjonen positivt og kjøretøyene blir i mindre grad påvirket av fukt og salter.
Ved store vannmengder må dette fjernes manuelt med merkostnader for gården.
POSTKASSE SYSTEMET/ SØPPEL HÅNDTERING
Vi takker for samarbeidet rundt sameiets postkassesystem og for håndtering av privat avfall og kildesortering i forhold til sameiets felles søppelhåndtering.
SKADEDYR UTE
Vi er i gang med tiltak for håndtering av rotter på uteareal i Askergata1. Det er inngått avtale med Rentokil for oppfølging. Det er gjort tiltak for oppfølging av søppelhåndtering i nabogården. Boligbygg er klar over utfordringen med skadedyr på tomten i forbindelse med søppelhåndtering. Det gjøres også der tiltak for oppfølging av rotter.
VED UTLEIE OG KORTTIDS UTLEIE
Minner om vedtektene og § 8. Det skal formidles styret informasjon om endring utleieforhold, kortidsutleie og tidsrom for utleien.
Meldes på mail: askergata1@gmail.com
I denne forbindelse er det eier som følger opp og er ansvarlig for husordensregler under §1 med håndtering av ro i gården og respekt for naboer.
Styret ønsker alle en fortsatt god adventstid og en kommende julehøytid.
STYRET